Projektide portfelli juhtimine

/Projektide portfelli juhtimine

Projektide portfelli juhtimine

Tavapärased projektijuhtimise koolitused keskenduvad ühe projekti plaanimisele ja juhtimisele. Samas on väga vähe neid ettevõtteid või organisatsioone, kus viiakse ellu korraga ainult ühte projekti. Enamikul juhtudel on siiski tegemist olukorraga kus ettevõttes on käsil mitmeid erinevaid projekte ja reeglina on nende projektid mingil moel omavahel seotud. Kõige tavapärasem seos tekkib sellest, et elluviimiseks tuleb kasutada samu ressursse. Olgu selleks siis inimesed, vahendid või arendustegevuseks mõeldud raha. Ressursid on aga tavaliselt piiratud.
Kui projektijuhtimine aitab projekte õigesti planeerida ja ellu viia, siis projektide portfellii juhtimine paeab tagama selle, et välja valitakse ja ellu viiakse õiged projektid. See aga eeldab, et ettevõttes on loodud projekti ideede hindamise, prioritiseerimise ja neile ressursside eraldamise  süsteem ning loodud on projektijuhtimise tervikmudel. Projektide portfelli koolitus keskendubki ettevõtte projektijuhtimise süsteemi loomisega seotud teemadele.
Sihtgrupp
Koolituse sihtgrupiks on ettevõtete või organisatsioonide juhid ja projektijuhid, kellel tuleb korraga juhtida mitut projekti.
Kursuse eesmärk
Peale antud kursuse läbimist oskavad osalejad luua ettevõtte projektide juhtimise süsteemi, et juhtida efektiivselt ettevõtte projektide portfelli.
Kursuse sisu
Koolitusel saate vastuse järgmistele küsimustele:
  • Mis on projektide portfell?
  • Millal oleks vaja ettevõttes hakata mõtlema projektide protfelli juhtimise juurutamisele?
  • Millised on projektide portfelli juhtimisest tulenevad kasud?
  • Millised seosed on strateegilisel planeerimisel ja projektide portfelli juhtimisel?
  • Millised on projektide portfelli juhtimise kaks tasandit?
  • Milline on sõltuvate- ja milline sõltumatute projektide portfell?
  • Mis järjekorras ja kuidas tuleks ettevõttes juurutada projektide portfelli juhtimine?
  • Millised peaksid olema põhilised reeglid projektide portfelli juhtimisel?
  • Kuidas järjestada projekte projektide portfellis?
  • Kuidas tuleks läbi viia projektide portfelli riskianalüüsi?
  • Milliseid abivahendeid võiks kasutada projektide portfelli juhtimisel?
  • Millised on projektide portfelli juhtimise edutegurid?

Te harjutate praktiliste ülesannete lahendamise käigus

  • kriteeriumite loomist projektide prioriteetsuse määramiseks;
  • põhiliste kokkulepete ja reeglite väljatöötamist projektide portfelli juhtimiseks;
  • projektide portfelli riskide analüüsimist;
  • projektijuhtimise mudeli loomist.

Koolituse kestus: 8 akadeemilist tundi

Koolituspäeva ülesehitus
09.00-11.00 koolitus
11.00-11.15   kohvipaus
11.15-12.45   koolitus
12.45-13.30 lõuna
13.30-15.00 koolitus
15.00-15.15 kohvipaus
15.15-16.45  koolitus

Töö vorm ja meetodid
Loengud, grupitööd, diskussioonid.

Koolituse toimumise aega vaata koolituskalendrist.
Koolituse kohta küsi täpsemalt Algis Perensilt (algis@hbp.ee)